Hvilken form for pædagogik kan man anvende til personer med funktionsnedsættelse i hjernen, når den “almindelige pædagogiks håndtag” ikke virker?

 
Hjernen er sammen med kroppen det dynamiske bindeled mellem den ydre og indre verden. Samspillet mellem krop, sansning, perception, kognition, handling/adfærd, kommunikation med andre mennesker og evnen til at indgå i fællesskaber bygger på en række komplicerede hjernefunktioner, som i større eller mindre grad kan være ramt af psykiske lidelser, skader og andre funktionsnedsættelser i hjernen.

Ud fra en forståelse af hvordan hjernen fungerer, har neuropædagogik til formål at skabe læring, livsduelighed, nedsætte risikoen for konflikter og fremme forudsætninger for at indgå i fællesskaber.

Temadagen er en introduktion til neuropædagogik, der sætter fokus på…

Hvad er neuropædagogik?

Hjernens opbygning og funktion i et neuropædagogisk perspektiv

Neuropædagogik i praksis

Fyldigt kursusmateriale

I forbindelse med temadagen uddeles et fyldigt kursusmateriale, der tager afsæt i Peter Thybos anmelderoste grundbog Neuropædagogik – Hjerne, liv og læring (Hans Reitzels Forlag), som bl.a. Socialstyrelsen anvender som referencebog.

Underviser:
Peter Thybo, forfatter og ekspert i neuro- og sundhedspædagogik. 

Hvad er inkluderet i prisen?
Prisen inkluderer morgenbrød, frokost og kaffe/kage og der vil være morgenbrød og kaffe/the fra kl. 09:00. 

Temadagen varer fra 9:00-15:00.